Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.





Kicsit kevesebb stílus, több praktikum – Mini Cooper S 5 ajtós

Ha azt mondjuk, hogy Mini, akkor legtöbbünknek a klasszikus 3 ajtós karosszéria jut az eszébe. A Mini márka kimaxolásával viszont 2015-ben, a harmadik generációval, megszületett az ötajtós változat is. Kevésbé klasszikus így a vonalvezetés, viszont a plusz két ajtó sokat segít abban, hogy praktikusabb autót kapjunk. Kis áldozatot kell tehát hozni a funkcionalitás oltárán.

olvass tovább

Családbarát – Peugeot 5008 Active Pack 1,5 Blue HDi

Mutatós külső, praktikus belső elrendezés és 7 ülés. Ennyi kell ahhoz, hogy máris a család kedvence legyen az autó. Ha pedig a nevében a három nagybetű is szerepel, azaz az SUV, akkor kétség nem férhet hozzá, hogy mindenki más számára is vágyott lesz a jármű. A PSA csoport tehát semmi mást nem tett, mint ezeket a hozzávalókat ötvözte a Peugeot stílussal és megszületett az 5008.

olvass tovább

A sikeresség gerince – BMW R 1250 GS

A számok makacs dolgok, szokták mondani. Azok az adatok, amelyek a BMW R 1250 GS eladásait mutatják most már hosszú-hosszú évek óta pedig nem lehetnek véletlenek. Rengeteg remek motorkerékpár van a BMW kínálatában, sokat próbáltunk közülük, de van egy a sok közül, amely maga a nagybetűs MOTOR. Amelyik miatt a BMW motorok presztízse ott van, ahol. Ez pedig az 1250 GS. Ő járt most nálunk vendégségben.

olvass tovább

A hetes szám bűvöletében - Kia Stonic 1.0 ECO Dinamic+ Style

Nem az első alkalom, hogy a KIA 2017-ben megjelent kisméretű crossovere nálunk jár. A mostani apropója, hogy a leszűkített motorkínálat mellett, illetve azon belül, lágy hibrid (mild-hybrid) hajtást kapott. A háromhengeres, ezer köbcentis turbómotor 100 és 120 lóerős változatban kapható. Ebből az erősebbiket segíti a 48V-os akkumulátor, amelyet a csomagtér alatt helyeztek el.

olvass tovább

Nem rossz, ami a zacc fölött marad – Opel Mokka 1.2 Turbo GS Line

A második generációs Mokkára nagyobb szerepet osztottak, mint amit jellemzően egy alsóközép kategóriás crossover-re osztani szoktak. Az egykori csillogó fényétől, hatalmas eladásaitól megtépázott Opel újbóli fellendülését várják tőle. Egy új korszakban, amikor a márkát már a francia PSA csoport birtokolja a GM helyett. Vajon sikerülni fog az áttörés?

olvass tovább

Valóra vált álom - Jaguar F-Type P450 5.0 V8

A két éve elindult motorhang.hu ajándékot kapott, egy igazi csemegét, a Jaguar F-Type -ot. Röviden egy csoda, a bakancslista egyik éllovasa, az adrenalin bomba és minden más lenyűgöző fogalom. Mégis dühös vagyok, na persze nem az autóra, hanem az egész világra. A kétszínű, álintézkedésekkel problémákat megoldó politikusokra.

olvass tovább

Végzi a dolgát, viszi a családot – VW Caddy Life 2.0 TDI

Nem újkeletű dolog, hogy egy kvázi kisteherautóból családi járművet szerkesztenek. A Caddy esetében is megtörtént ez, már a most búcsúzó előző széria esetében. A modellciklusok sem a megszokott 6-7 éves ütemet követik, hiszen a most nálunk járt Caddy a negyedik generációja a modellcsaládnak, miközben 1980 óta ismerhetjük a típust. Igen, 40 év. Hihetetlen.

olvass tovább

A tömegcikk és a prémium határa – KIA Sorento Plug-in Hybrid

A Kia Sorento PHEV valójában a prémium kategóriába sorolható. Talán az egyetlen szempont szerencsére, amely bármelyik másik prémium szegmensben futó járműtől megkülönbözteti, az ára. Néhány év lesz szerintem, ha ilyen ütemben javul minőség és komfort szempontjából a márka és már ott is lesz márkaimage-ben, ahol az Audi, BMW vagy Mercedes.

olvass tovább

Az utazás és túrázás mámora – BMW R1250 RT

A velünk töltött pár nap alatt az RT az abszolút kedvencemmé vált. Egyáltalán nem csoda, hiszen egy szinte tökéletes motor, fantasztikus vezetési és komfortérzéssel. Nem is vagyok abban biztos, hogy az új R 1250 RT még motor, vagy egy kétkeréken guruló luxusautó. Tényleg minden motor, ami kétkerekű?

olvass tovább