Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.





L’amour toujours Plug-in – DS7 Crossback E-Tense

Még most is azt kérdezik tőlem, hogy mi ez? A DS márka újnak számít, hiszen csak pár éve történt, hogy a PSA csoport úgy döntött, hogy a Citroen DS kivitelből külön márkát farag, mégpedig a luxus szerelmeseinek. Tudjuk, hogy ott van a Dior, Louis Vuitton, Hermès, Cartier, Jean-Paul Gautier és még sorolhatnám végtelenségig a francia divat és luxusmárkákat, de autóban ez még ismeretlen fogalom.

olvass tovább

Az autó, amely nem elektromos akart lenni, de az lett – Mazda MX-30

Mindig különös izgalommal várom a Mazdák tesztelését, mert a kis japán gyártó számomra maga a misztikum. Visszafogott vonalvezetés jellemzi, valamint az ember és a vezetés kiváló harmóniáját teremtik meg olyan módon, ahogyan arra egyetlen márka sem képes. Az MX-30 -ban is hasonló volt a szándék, de a piaci igények nyilvánvalóan gyorsabban közbeszóltak. Teljes harmónia pedig kapkodásból ritkán születik.

olvass tovább

Korrekt – Hyundai i30 1,5DPi

Vannak autók, amelyeket azért szeretünk, mert kimagasló vagy egyedi vezetési élményt nyújtanak. Vannak, amelyeket a rengeteg lóerő miatt titulálunk felejthetetlennek, vagy éppen azért, mert olyan formavilágot adnak, amit bárki észrevesz. A Hyundai i30 nem ezek miatt szerethető, hanem azért, mert elérhető az ára, gazdaságos az üzemeltetése és a mai kisköbcentis turbómotoros világban egy hagyományos szívó benzinmotort rejt a karosszéria, ami vélhetően elnyűhetetlen lesz, ráadásul egyáltalán nem is rossz.

olvass tovább

KIA Niro PHEV egy igazán praktikus jármű

Ha olyan autót keresünk, amely divatos, megbízható, olcsó fenntartású, modern technikát rejt magában, zöld rendszámot kaphat, hosszú útra is elindulhatunk vele, mert nem vagyunk kitéve annak, hogy találunk-e elektromos töltőt és mindamellett kényelmes családi autó, amelynek az ára is elérhető, akkor nem sok autó közül választhatunk. Az egyik lehetséges megoldás a Niro Plug-in.

olvass tovább

A fullos háromhengeres – KIA Ceed 120 T-GDI Gold

2020 válasza a környezetvédelmi problémákra természetesen a hibrid és az elektromos. De amennyiben maradni akarunk a hagyományos erőforrások mellett, mert a pénztárca, vagy éppen a józan ész azt diktálja, hogy a fenti kettő tökéletesen fölösleges, avagy értelmetlenül drága, akkor hétköznapi ember a háromliteres motor helyett a háromhengerest tudja választani.

olvass tovább

Ötöst az ötösnek! – BMW 530e

2020-ban megszokhattuk, hogy az osztályzatokat online fórumokon adják, így gondolom senkit nem lep meg, hogy a Krétában javaslom, hogy a BMW a következő tárgyakból kapjon ötös osztályzatot: dizájn, kényelem, technika, presztízs. Egyedül a meghajtásra nem adnék maximális osztályzatot, de ezt be lehet tudni annak, hogy a napi autóhasználati szokásaim nem ideálisak egy plug-in hibridhez.

olvass tovább

Utolsó előtti pillanat – Toyota Yaris 1,5 TNGA

Több mint 20 éve már, hogy a Yaris közöttünk van és immáron negyedik generációjához érkezett. Az egyik legsikeresebb kisautó életében, formájában igazán sok hullámhegy és hullámhegy váltotta egymást, kereste az útját és talán ezzel a modellváltozattal újra meg is fogja találni.

olvass tovább