Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.





A Puma újra támad – Ford Puma ST-Line X 1.0l EcoBoost 155Le

Kicsit lehet elcsépelt a szó manapság, de az új Ford Puma egyszerűen MENŐ! Kell és fogok is írni a menetteljesítményről, motorról és pár technikai paraméterről. De most komolyan, nem ez az első szempont, amikor autót veszünk, hanem a forma és a megjelenés. Meg kell, hogy testesítse a vágyainkat hisz az autó nem utolsó sorban egy önkifejező eszköz.

olvass tovább

#Maradjakocsidban! – Renault Captur 1.5D Intense

Az autós újságíró előnye, hogy a home office számára az autó belseje. Ott van az otthona, ott van az irodája. Az irodák persze gyorsan cserélődnek, ritkán tart tovább egy hétnél. Aztán jön a következő „office”. Vannak jó hetek és vannak kevésbé jók. De egy biztos, az autózás, ha éppen a cél csak az utazás, semmit nem ront a vírushelyzeten.

olvass tovább

Jön az Astra mindenit érzés? – Opel Astra Sports Tourer 1.5D

A Peugeot (PSA) tulajdonlás előtti utolsó szériás Opel Astrát próbáltuk ki az elmúlt napokban. Nemcsak karosszériájában ez az utolsó GM forma, hanem a motorja is még az Opel érában lett tervezve. Vajon egy nagyon hosszú történetnek, amely F betűvel kezdődött 1991-ben Szentgotthárdon, milyen lett a K betűs még 100% Opelként az utolsó felvonása? Az mindenesetre biztos, hogy 6 betűs a sorrend, 5 széria (mivel az I kimaradt) és közel 30 esztendő története rejlik ebben a típusban.

olvass tovább

A nem kis áruszállító – Új Iveco Daily

A hatodik generációs Daily faceliftes verzióját teszteltük az elmúlt napokban. Az Iveco úgy készítette el az új Dailyt is, hogy hű maradjon az 1978 óta piacon lévő elődjeihez, miközben képes arra, hogy méretei ellenére egyes személyautókat meghazudtoló kényelemmel és menetdinamikával rendelkezzen.

olvass tovább

A zászlóshajó – Peugeot 508 SW GT Line 2.0 BlueHDI

Peugeot 508 második alkalommal jelent meg ilyen néven, miután az új névadási stratégia szerint a generációk száma növekszik, nem pedig a kategória (2-es, 3-as, 5-ös) mögötti szám, mint azt sok éven át megszokhattuk. Pontosan két éve 2018-ban mutatták be ezt a szériát a genfi autószalonon 5 ajtós és kombi változatban. Utóbbi az angol station wagon rövidítése alapján, SW jelzést kapott.

olvass tovább

Opel hangulat Peugeot kulccsal – Crossland X 1.5d Ultimate

A Crossland X az első olyan terméke az Opelnek, amely már a PSA (Peugeot/Citroen) fennhatósága alatt készült. Tehát mondhatjuk azt, hogy nagyon közeli rokonságban van a kis Opel crossover a Peugeot 2008-cal és a Citroen C3 Aircrossal. Viszont ez a rokonság csak papíron létezik, látványra és érzésre maradt minden hamisítatlan Opel.

olvass tovább